#3 Pocket – wyprawa dookoła świata, mindfulness, joga i dobre zielsko!

Written by on Listopad 29, 2016

chmury tablet

W ciągu ostatnich 3 tygodni zdarzyło mi się parę razy być u lekarza i dostąpić tej niewątpliwej przyjemności, jaką jest czekanie na swoją kolej. I wcale nie piszę tego z ironią, bo przy dwójce maluchów 40min w poczekalni, w której nie odpowiadasz na milion pytań, siedzisz, słyszysz swoje myśli i możesz zrobić ze swoim czasem, co tylko zechcesz, wiedząc że aktualnie tatuś pewnie skacze z żyrandola, wydaje się doskonałym spa dla umysłu. Początkowo mnie kusiło, żeby gapić się w drzwi i nic nie robić, oddając się relaksowi pt czuję swoje ciało, głowę, serce i cieszę się, że są na swoim miejscu nieprzetrącone 140 pytaniem – dlaczego? Po 5 minutach przyjemności przebywania z samą sobą, wzięłam do ręki telefon i przejrzałam napęczniałą zawartość swojego pocketa. O aplikacji możecie przeczytać tutaj.

Byłam chyba jedyną osobą, która z rozżaleniem reagowała wywołana z kolejki;) Przed wami garść linków, wierzę, że znajdziecie coś dla siebie.

Ostatnio namiętnie przeglądam aplikacje, które mogą ułatwić mi życie i naukę. Wiedzieliście, że są narzędzia do praktyki mindfulness? Jeśli interesuje Was świadome oddychanie i medytacja to spieszcie czytać, bo Matylda zrobiła kawał dobrej roboty i w jednym miejscu zebrała wszystkie ciekawe apki do medytacji online.

W ostatnim czasie skupiłam się na szukaniu przyczyn mojej obniżonej odporności, a co za tym idzie – gorszego samopoczucia. Tym sposobem trafiłam do Marty, która bardzo rzetelnie pisze o drobnych czynnościach, które mogą wpływać na nasz nastrój. Uśmiechnęłam się, czytając punkt 5 bo faktycznie zaniedbanie tej strefy rodzi u mnie złość.

yoga

Jak pewnie wiecie z poprzednich  wpisów, jesień jest dla mnie czasem wyciszenia, refleksji i bycia ze sobą blisko. Testuję na sobie różne techniki relaksacyjne, próbuję rzeczy, które zawsze odkładałam i dbam o siebie od środka. Postanowiłam zacząć ćwiczyć jogę i muszę przyznać, że jest to chyba miłość od pierwszego ćwiczenia. Zawsze mi się wydawało, że to nie dla mnie, bo lubię energiczne aktywności, ale joga to coś więcej. Zresztą, poznajcie 33 powody, dla których warto ćwiczyć jogę. 

Tym samym znalazłam dla siebie odpowiedni 14 dniowy kurs jogi dla początkujących.

Jesienne dbanie o siebie ma również swoje miejsce w kuchni. Zastanawiałam się, jakie mogę jeszcze jeść warzywa, bo ciągłe jedzenie buraków, marchewki i cukinii mi się znudziło. Jak zobaczyłam to zdjęcie to zgłodniałam od samego patrzenia. Wchodźcie po dobre zielsko!

pieczarki-z-jarmuzem-47

Źródło : http://dobrezielsko.pl/jarmuz-pieczarkami/

Jak już jesteśmy przy jedzeniu i nabieraniu odporności na jesienną słotę – to nie sposób nie wspomnieć o królowej kasz – jaglance. Kasza jaglana odkwasza i odśluzowuje organizm, wzmacnia odporność i dostarcza nam mnóstwo żelaza. Jeśli nie wiecie, jak przemycić ją dzieciom – Voila! Jeśli marzyliście o tym, żeby opychać się do woli szarlotką i żeby w jakiś magiczny sposób nie miała mąki, cukru i była zdrowa to Wasze marzenie postanowiła zrealizować WegAnka. U nas ciasto zniknęło z prędkością błyskawicy, najlepsze na ciepło z jogurtem i miodem:)

ciasto

Jak już pojecie, napijecie się kawy i będziecie mieli ochotę pośmiać się do łez, to zajrzyjcie tutaj. Takiego pióra i polotu nie ma nikt w Polsce.

Wiecie co to jest hygge? A może chcecie wprowadzić duńską przytulność do Waszych domów na osłodę deszczowych i zimowych dni? Zajrzyjcie!

Jesienią lubię marzyć o letnich wojażach. Chcecie wiedzieć, ile Wam brakuje, żeby starczyło na podróż dookoła świata? Alicja się bardzo napracowała, przygotowując to zestawienie. Nam pozostaje już tylko oszczędzać:) Swoją drogą myślałam, że podróż dookoła świata jest dwa razy droższa. Dopisuję do listy celów:)

van

Jeśli zostało Wam jeszcze trochę kawy, polecam coś dużego kalibru. Jeśli masz dzieci i chcesz, żeby rozwijały się w atmosferze akceptacji, poczucia wartości i bezwarunkowej miłości – przeczytaj. Przeczytaj nawet jeśli nie masz dzieci, bo może część sytuacji warunkowania miłości dotknęła Cię w dzieciństwie i stąd Twoje zaniżone poczucie pewności siebie, stąd próba ciągłego zasługiwania na miłość w oczach współmałżonka. A może zdarza Ci się warunkować miłość w związku? Lektura do refleksji.

coffee-690057_1280

I na koniec muzyka, która tej jesieni pomaga mi się wyciszyć. Miłego dnia!

 


Tagged as , , , ,



  • Mnóstwo świetnych linków – zabieram się do czytania 🙂

  • malgorzata.rej

    Uwielbiam kasze jaglaną 🙂 a przede wszystkim w deserach 🙂

  • Ale mi miło, że Cię zainspirowałam. 🙂 Mnie zainteresują również wybrane przez Ciebie inne linki, w końcu o to chodzi – nasze dobre samopoczucie zależy od dobrego odżywienia i ciała i ducha, a więc przyda się i joga, i muzyka i dobre jedzenie. 🙂

  • Kopalnia ciekawych linków ten Twój post. Wrócę do niego wieczorem, bo w kilku miesjcach już byłam a reszty chyba nawet nie znam. Jest co nadrabiać. W sam raz na samotne jesienno-zimowe wieczory 😉

  • Na zwiększenie odporności niestety trzeba zrewidować swój dotychczasowy styl życia a przede wszystkim dietę. To obszerne zagadnienie. Borykałam się kiedyś z podobnymi problemami, obecnie pożegnałam wszelkich lekarzy oby na zawsze!!!

  • Magdalena Soboń

    Marzena 🙂
    Zaintrygowałaś mnie komentarzem u mnie na blogu i postanowiłam zajrzeć do Ciebie!
    Wow! 🙂 Ten post jest napakowany inspiracjami 🙂 Jestem pod wielkim wrażeniem.
    Właśnie słucham chilloutu, który wrzuciłaś! Pocket używam od zeszłego tygodnia z nadzieją, że będzie ratunkiem na moje niekończące sie zapisane zakładki, Dobrezielsko znam 🙂 I czasem wdaję się w pogaduszki z autorką bloga, w planach mamy nawet kawę także miło zajrzeć do kogoś nowego i znaleźć kogoś lub coś znajomego (a niby internet taki nieskończony haha). Co do aplikacji do medytowania to powiem szczerze, nie znałam ich 🙂 Zatem mam na dziś odkrywczą rozrywkę. Jedyną aplikacją jaką poniekąd używam do medytacji to PodcastAddict, gdzie wyszukuję nowe kanały z medytacją i wtedy słucham ich spacerując lub robiąc coś w domu, albo przykładowo siadam i medytuję właśnie z nimi. Mythoughtcoach ma fajne medytacje i kojący głos! Polecam i pozdrawiam 🙂

    • Super, że zajrzałaś:)! Sprawdzę Mythoughtcoach, podoba mi się z samej nazwy:) A pocket też mi ratuje życie,bo od tych zakładek roiło się u mnie na komputerze, a prawda jest taka, że rzadko do nich wracałam. Poza tym, jak widać, internet nie taki wielki;)

  • U mnie w menu coraz więcej kaszy jaglanej, rozsmakowaliśmy się w niej, mnóstwo przepisów napotykamy, w których jest głównym składnikiem. 🙂 Co do podróży, to ostatnio przeczytałam relację z podróży busem po Australii za jedyne osiem dolarów na dzień, takie koszty bardzo by mi odpowiadały. 🙂

  • Uwielbiam kaszę jaglaną pod każdą postacią i jestem otwarta na nowe przepisy! 🙂 Dobrze wiedzieć, że są narzędzia praktyki mindfulness, chętnie rzucę okiem 🙂

    • Też uwielbiam jaglankę, zrobiłam sobie nawet jaglany detoks Marka Zaremby:)

  • Cała masa świetnych linków. W sam raz na weekendowe wieczory. 😉

    • Cieszę się, że coś Ci wpadło w oko:)

  • skąd ja to znam…uwielbiam chwile,kiedy w koncu mogę pobyć sama ze sobą…i nikt mi nie przeszkadza 🙂 fajne wykopaliska 🙂

    • 🙂 Też lubię te chwile..nawet jeśli się zdarzają po północy;)

  • Świetne zestawienie 🙂 Niektóre blogi znam, a resztę z chęcią poznam 🙂 Kurs jogi chyba najwcześniej 🙂

    • Ja jestem zafascynowana jogą. Nie ćwiczę długo, a pierwsze efekty już u siebie zauważam. Przede wszystkim świetnie mi się po tych ćwiczeniach śpi i budzę się wypoczęta:)

  • Muszę przyznać, że Twoje zestawienie linków idealnie wpisało się w mojej jesienne potrzeby. Idealnie dopełniło moją listę potrzebnych mi do szczęścia maleństw…